Söndag

Helgen, eller iaf början på den, har varit lite...galen.
Åkte på "hemlig" resa me jobbet till ett hotell i Siljansnäs i fredags efter jobbet (rejsa hem, mocka-mocka-mocka, pussa på hästar, åka tillbaka till jobbet). Vi har haft en kul, men galen, resa och natten mellan fre-lör sov jag från 04,30-05,30. Var ganska trött när jag kom hem kan jag säga. Sånna gånger man önskar att man hade en slav som kunde mocka och ta hand om hästarna åt en medan man själv kan ligga i fosterställning och önska att någon slog något hårt i huvudet på en.
En slav har jag inte men en jättesnäll (och superduktig!) pojkvän som tagit hand om hästarna medan jag varit borta. Tagit in (med hjälp av min snälla pappa), tagit ut hästarna själv, gett dem kvällsmat och packat hö så jag tror det räcker till i vår =)
Jag är mkt tacksam för det A!


Idag, efter att ha sovit typ 10 timmar, vilket inte hör till vanligheterna, så åkte jag och tog ut hästarna sen direkt hem igen. Sen fick både jag och A städryck samtidigt, vilket inte heller hör till vanligheterna. Det städades, diskades, damsugades och piskades mattor hej vilt då nu ser lägenheten acceptabel ut. Om en dag eller två är nog "ordningen" återställd igen dessvärre. Varför blir det alltid så?!

Tillbaka i stallet lite efter tre och fixade allt innan jag tog in hästarna och så kom en kollega så gick vi 1,5 timme med hästarna i skogen. Helge blev tömkörd med inspänning och klev på riktigt bra.



Har fått mina nya stigbyglar här om dagen också. Det ska bli spännande att testa.
Är nöjd att jag hittade helt nya, samma märke för halva priset på tradera än de jag tittade på i Skara =)
Dessutom utan svenska flaggan.




Sist delar jag med mig ett litet tips om man har en häst som lätt får hovsprickor eller att hovarna går sönder lite nertill, som Helges.
Matolja!
Jag har oljan i en sprayflaska och sprutar på innan ridning/utsläpp varje dag. Hjälper faktiskt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0