Fredagsmys.

Ridit Helge i skogen idag medan en kompis gick med Grande. Jag red iväg och travade en runda och red sedan ikapp de andra som gick. Helge var som riktigt rodeohäst när jag hämtade honom i hagen. For runt och busade och härjade med sig själv men from som ett lamm när jag tog fast honom. 

Hade ett kimblewick-bett idag så han inte skulle bli stark och bara springa utan känna att ibland kan man inte bara köra ut huvudet och kuta, utan lyssna. Så idag slapp jag striden men får ta den imorn igen. Rider inte gärna på ett skarpare bett men att någon gång ibland rida med det och slippa dragkampen är ju skönt. Sen får man kämpa på med vanliga betten ändå såklart, tillslut behövs förhoppningsvis inte något skarpare.
En gång i veckan kanske eller ännu mer sällan som det är nu.

Han skötte sig bra idag. Kastade sig åt sidan två gånger i traven bara. Ibland tror jag han letar saker att fjanta sig för. Han behöver aktiveras hela tiden för att inte hitta på en massa tok den där =) Idag fokuserade jag bara på att han skulle gå fram ordentligt men ändå inte rusa iväg. Bara hålla bra tempo och takt och inte krångla så mycket och det tycker jag att jag lyckades med.

Imorn ska jag rida båda. Grande i skogen och Helge ett dressyrpass.

Tråkigt att man redan måste ta fram reflexerna förresten =( Hatar mörker!


Den här helgen blir rätt lugn. Det är både bra och inte. Jag tycker det är skönt att ta det lugnt ibland men gillar att ha mycket att göra och att det hela tiden händer något. Det kan ju bli ändrade planer vem vet =)





En av mina ögonstenar <3




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0