Ett dressyrpass och en lördag senare..

Lastade Helge och åkte till Orsa och red dressyr i ridhuset idag.
Han var lugn och fin och kom till bra arbete nästan direkt. Travade runt på lite åttvolter, lite galoppfattningar och övergångar sen nöjde jag mig. 

Lite suddiga bilder.















Fin häst med ringrostig ryttare. Träffade Lotta på klubben så jag ska ta hennes dressyrtid nästa torsdag. Det behöver vi! (jag). Ska bli riktigt kul.

Väl tillbaka i stallet linimentade jag Helge, masserade, lindade och la på täcke så var han klar för natten. Grande fick sina lindor han med men han klarar sig utan täcke än så länge. Imorn går jag upp tidigt igen för att ta ut dem och mocka stallet innan frukost. 

Hej så länge, trevlig lördagkväll!


Kommentarer
Anonym

Ser bra ut! Den ofrivilliga vilan iomed lite olyckliga skador kanske ändå gjorde 'nytta', mentalt sett alltså :) han ser ut att ha gått 2 steg framåt, mer rund o benen in under sig :) hoppas du förstod kommentaren :)

2011-10-22 @ 19:58:36
Elin

Kom inte mitt namn med på min kommentar?

2011-10-22 @ 23:31:49
URL: http://ryttargladje.blogg.se/
Rebecka

hans trav är ju så jäkla härlig!

2011-10-23 @ 12:10:52
URL: http://rebeckawersten.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0