Bockbomb.

Även kallad Helge.
Det första han gjorde idag efter att vi skrittat en bit var han ta en rejält bockskutt och vara "rädd" för precis allt. Knasnöt! Jag skritt jobbade honom på ängarna nedanför hagarna och det tog väl kanske 45 min innan han kunde slappna av. Så galet mycket energi i den där hästen! Och ingen havre får han. Det dröjer nog innan jag behöver lägga in det. 

Iallafall så red jag mycker sidvärts idag. Han är jätteduktig på det och lite väl lyhörd ibland =) Eller ja, det är väl kanske jag som ger för stora signaler. Ibland är det svårt att ha två helt olika hästar varav en man måste ge ordentliga signaler till och den andra inte.
Red i snett igenom åttor med skänkelvikning på diagonalen, små öppnor och lite bak och framdelsvändningar. Dessutom gjorde jag säkert 100 halter. Har svårt att få honom kvar i form i halten och kliva under sig riktigt. Bara att träna vidare.
Fick hur som helst lov att hålla honom koncentrerad i varje steg annars hittade han på bus, den jäkeln =)






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0