Snö?

Nu är det bestämt att jag ska träna dressyr för Annica de gångerna som är kvar i Orsa fram till jul. SÅ. KUL!
Jag tycker själv att jag fått bättre sits och därmed bättre inverkan på hästarna på sista tiden och jag vill gärna ha ett kvitto på att jag är på rätt väg och att det inte är helt galet liksom ;) Träna för tränare är ju alltid bra. Det kan ju ibland kännas bra på ryggen men inte riktigt vara det och tvärtom. 

Troligen blir det på Grande men det visar sig. Nästa gång blir iaf på honom om inget oväntat händer. Sist hade han ju tappat en sko när jag skulle hämta honom i hagen och göra ordning honom. PANiiiK! Jag är, återigen, så jäkla glad att jag kan sko på skor själv. Det var verkligen något vi fick användning för efter skolan. Nu har jag även skott på flera skor med nya hål, alltså inte i de gamla sömhålen och det har gått bra, bara sömmen kommer ut på rätt ställe så, vilket jag har lyckats med hittills. 


Imorgon blir hästarna skodda så det blir vila för dem. Ska nog röra lite lätt på Helge på tisdag eftersom knät gått ner så pass mycket nu. Grande rider jag nog dressyr på i mörkret på ridbanan eller ängen, vilken som nu har bäst underlag. Med dubbla pannlampor =P Eller så kör jag dit bilen och slår på hellyset! 

Efter imorgon kan det gärna få komma snö. När jag red idag var det hårt, halt och där det var mjukt blev det styltor. Inte kul med andra ord. Lite snö hade väl varit trevligt, men inte innan 15.00 imorn =)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0