Mörker.

Idag har jag minsann töjt på gränserna. Mina egna alltså. Jag har, med sällskap av både häst och snäll kollega (skulle som jag sagt tidigare ALDRIG ge mig ut i skogen i mörkret själv) varit ute i skogen i totalt mörker och ridit. Vi hade dock varsin pannlampa så lite såg man. Red en 45 min kanske och Grande var superfin idag igen! Härliga skruttgubbe <3

Helge han har formodligen skurit sig på hagtråden för han hade en lång reva över knät. Ser inte ut som en spark och jag vill tro att det inte är det. De är rätt dryga på varandra (mest H på G) men jag vill inte behöva skilja dem åt =( Det skulle vara hjärtekrossande att se dem i varsin hage utan sin bästis. 

Blev iaf kvar länge i stallet pga tvättande av sår och konsultande med Lena hurvida det skulle behöva sys eller inte. Hela första hudlagret är helt öppet men eftersom det inte är ett djupt sår, mest långt, så la vi en steril kompress, bomull och gasbinda öven natten sen får det luftas under dagen imorgon. Jag blir inte klok på min olyckskorp men jag älskar honom (Grande med såklart) så vansinnigt mycket så det är bara att bita ihop =)

Har en lasange i ugnen som jag bara längtar tills den är klar! Sen DHW, en dusch och sängen.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0