Höst med häst.

Ja idag har det verkligen varit HÖST ute. Det spöregnade när jag vaknade vid 06 imorse och höll i sig hela morgonen. Mockade mina boxar innan jag red och släppte ut. Var ändå helt kolsvart ute. Red Grande en sväng i skogen med mycket galopp.

Förra gången var han grymt fin. Lydig, lyhörd och absolut grym att rida! Jag kunde galoppera i samlad galopp och ha fint stöd på yttertygeln och släppa fram innertygeln helt och han gick kvar klockrent. Idag var han ändå ganska fin men inte som sist. Jag vet att jag inte kan kräva att det ska gå lika bra jämt men det är ju lite tråkigt när det går "bakåt". Men i det stora hela är jag nöjd. Han gick faktiskt väldigt bra idag med, bara inte lika bra som sist  =)

Kanske kan skylla lite på spöregnet vi red i. Det tyckte varken jag eller häst om =P


Efter stallet blev det gymmet en timme. Helt slut. Han sån träningsvärk i magen sen sist så det blev bara armar, ben och kondition idag.

Har nyss tagit in hästarna och nu vet jag inte riktigt var jag ska hitta på. Älskling är på väg till Bollnäs. Tråkigt!

Jag blir verkligen rastlös över att vara ledig...





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0