Dressyrfilm.

Då så. Då ska jag lägga in filmen från torsdagens träning med Grande.
Jag brukar egentligen inte rida för tränare på Grande då han blivit lite "halv-pensionär" och mest rids i skogen.
MEN han har blivit så otroligt förändrad, till det bättre, den sista månaden så jag tänkte att "va fan, vi försöker".
Vi har inte tränat tillsammans för tränare på säkert 4-5 år så det var grymt kul att det gick så bra och att Annica tyckte att han var jättefin och hade bra både trav och galopp. Så tyckte hon att jag red bättre nu också, satt bättre osv vilket jag även känt när jag ridit hemma. Har varit i bra balans på sista tiden.
Han skötte sig iaf superbra på träningen! Han kämpade på fast han blev väldigt trött på slutet och var helt underbar att rida. Det kanske inte ser underbart ut men när man väl får Grande mjuk, avspänd och följsam så är det en sån härlig känsla. Man vet att man gjort rätt, att man KAN rida och att han trivs med en på ryggen. Han är ingen lätt häst, det ska gudarna veta. Även om han är snäll och gör allt man ber honom om så får man minsann inte bara sitta och "finrida". Det är som ett gympass att rida honom ett sånt pass som vi gjorde och vi var sjöblöta efteråt båda två =)
Här är filmen iaf.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0