Yes!

Så kändes idag när jag ridit klart på Grande. Yes! Vilket pass!

Fokuserade på att böja, flytta, att han skulle följa tygeln mjukt och fint, runda sig runt innerskänkeln och tempoväxlingar.

Jag fick kämpa med innerskänkeln mot yttertygeln för att få honom rund där är svårt men det gick. Vi var båda helt sjöblöta efteråt men nöjda.

Han var så mjuk och följsam, tog drivning direkt, lydig på förhållningar, gjorde klockrena fattningar och byten men bäst var nog den förvända galoppen! Gud så duktig han var. Han försökte inte ens byta utan kämpade på och jag kunde bara sitta där utan att hålla emot så mycket.

Ett jättekul och bra pass!

Annars har jag varit hundvakt åt Lurven idag. Vi har mockat (en av oss åt bajs, gissa vem) packat hö (en av oss rullade sig i det), fyllt vatten och bara suttit i gräset.



MYS!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0