Igår när jag hämtade hö hade ett av bonden...

foto1915 (MMS)

Igår när jag hämtade hö hade ett av bondens ston fått föl och 3 till skulle få när som helst. Vad mysigt med föl på gården! Dock hade det blivit komplikationer med ett femte sto så både hon och fölet strök med :( Sånt man får ha i åtanke när man tar föl på sitt sto men ändå så jäkla sorgligt. Det är baksidan med att ha djur. Förr eller senare måste man skiljas från dem på ett eller annat sätt och det är något av det svåraste som finns, men glädjen djuret ger en fram till dess väger upp. Jag har fått, och får så otroligt mycket glädje av mina/våra djur, både hästar och hundar och jag ger allt jag kan tillbaka. Jag gör verkligen allt för att mina hästar ska må bra och mår inte de bra gör inte jag det heller. Förstår mig inte på människor som skaffar häst, eller djur överhuvudtaget utan att veta vad det innebär. Man får offra mycket och sätta sig själv i andra hand om man har djur, man har faktiskt ansvar över ett annat liv som man inte bara kan "leka" med eller ta hand om när man har lust. Då är man lite fel ute.



Kommentarer
Anonym

Riktigt bra skrivet! Håller helt med. Man får så många fina minnen med djuren att det är så värt det!



Må gott// Linda W

2011-05-05 @ 10:23:55
Anna

Hörde på radion om någon kärring som haft sina hästar ute nu i flera dagar utan mat och vatten och hon själv va inte ens hemma.



Och så hade de hittat i en karton mef massa papper, små valpar.



Usch de är så jag ryser. Stackars djur. :(

2011-05-05 @ 21:01:24
URL: http://jernpiller.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0