Hihi! Det här kom hem till mig igår. Schab...

foto1528 (MMS)

Hihi! Det här kom hem till mig igår. Schabrak från HV POLO och nosgrimma från Hubertus. Helge ska nog få pröva det idag om det inte fortsätter snöa, min dressyrsadel ska inte ut i något snöoväder. Igår blev Grande riden av en medryttare och Helge vilade. Jag åkte med A till Orsa och hoppade av vid ridklubben och tittade på några hoppträningar. Det är väldigt intressant och inspirerande att titta när andra rider. Man lär sig mycket själv, man får saker att tänka på när man själv rider osv. Igår såg jag 3 ekipage jag blev imponerad av. En tjej som red en föredetta travhäst. Det var inte vackert alla gånger men den kunde galoppera ordentligt, och skapligt samlat, den var lydig och försökte verkligen. Den gjorde precis som matte sa och litade på henne. Jättekul att se en så välriden travare. Nästa var en tjej som red en hingst. Hon är alltid så lätt i sina hjälper, aldrig några ryck i munnen eller så utan allt hon gör ser så lätt ut. Stadigt och okomplicerat. Den sista var en tjej som har två fullblod. Båda ser lite heta ut i hoppningen men hon har dom så otroligt välridna på marken! Jag är grymt imponerad att hon fått till dem så bra. Det måste ligga väldigt mycket tid och tålamod bakom. Förresten så är jag impad även av ett fjärde ekipage. En unghäst som tränat med mig och Helge förut. De har utvecklats jättefint och hästen är så snygg! Lätt den snyggaste i den här trakten, iaf nu när Helge har tappat så mycket muskler :) Kul att se lite bra ridning. Därmed inte sagt att all var bra, långt ifrån.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0