Grande

Min första egna häst är Grande som jag tjatade mig till av ridskolan i Orsa. Han var inte till salu men tillslut fick jag köpa honom och en ganska tråkig och tjurig ridskolehäst kom att bli levnadsglad igen och riktigt kul att rida.

Vi har tävlat hoppning upp till 110 med placering men tränat högre och hoppat enstaka hinder på 140. Tyvärr upptäcktes hovbroskförbening ett halvår efter att jag köpte honom så nu är han mest skogsmulle som rids mycket dressyr och hoppar lågt nångång ibland.

Han är Holsteinare född i Tyskland -93, ca 175 hög e: Carprilli- Grandeur och en riktigt gentleman.
Jag vågar sätta upp nästan vem som helst på hans rygg och så länge han inte tycker man ställer för höga krav på honom är han en ängel. Dock kan jävulen flyga i honom när jag rider och han inte vill som jag =)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0