Fredag 4/3

Idag hade jag bestämt mig för att ha tålamod när jag red Grande. Massor av tålamod! Det började iaf bra när vi skrittade iväg på långa tyglar, inte mycket till krav alltså.

Värmde upp med trav ordentligt framåt, halt, trav, halt, tills han lydde mig bra. Sen galopp, skritt tills det satt. Han var inte alls lös i sidorna så jag böjde, red sidvärts, öppnor, slutor osv i trav och galopp tills han gav efter. Det tog bra lång tid men sista travbiten hem var han superfin! Det är så frustrerande att det tar sån tid bara men jag måste bara ta det. Han är stor och gammal och rids inte så mycket på vardagarna, man kan inte kräva att han ska vara mjuk så fort man sitter upp då.

Har nyss sett Mora piska skiten ur Leksand (5-1!) och snart kommer älskligen hem med godis och film. Mys! <3




Kommentarer
marre

inte undra på att mora har dålig ekonomi, de enda dom kan är att köpa vinster! dock har vi fortfarande största utklassningen 7-1 ;) LEKSAND<3

2011-03-08 @ 21:58:38
URL: http://clarquists.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0