Home, sweet home.

And we´re back!
I dubbel bemärkelse. Både hemma i Sverige igen och tillbaka i sadeln efter ca 1,5 veckors uppehåll.
Vi har haft en underbar semester i Norge och jag önskar vi kunde varit borta längre. Iaf så har vi åkt Trollstigen och vidare till Geiranger som finns på Unescos världsarvslista, vilket är jag verkligen kan förstå då det är helt fantastiskt vackert där!
Ja, ja, vi får åka tillbaka snart igen. Det räcker liksom inte att bara se detta paradis en (eller två, har visst varit där när jag var 5-6 år också) gånger.
Igår när vi kom hem red jag Grande en sväng med A joggade bredvid. I början var han stel och kändes ganska gammal att rida och jag hade inte väntat mig annat heller då han har vilat i nästan 2 veckor. Efter ungefär halva ridturen blev han plötsligt jättefin! Han var riktigt, riktigt mjuk och lydig som tusan. Härliga häst. Trodde inte han skulle bli så fin efter en så lång vila. Han är ju trotsallt 18 år den gamle mannen =)
Idag började jag med att rida Grande. Lite mer krav idag. Förhållningar, drivningar och att han skulle bära sig själv och inte att jag får massor i handen. Efter uppvärmningen (galoppfattningar till halt) blev han minst lika fin som igår.
Helge tömkörde jag lite lätt hemma bara så han kanske håller sig lugn imorn när jag ska börja rida honom igen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0