Så här ska det vara.

Vilken skillnad det var på hästarna idag!
Snälla, lydiga och jätteduktiga, båda två.

Tog ut Grande först. Red till hockeyplan och hoppade. A filmade och jag såg nu efteråt att jag har hittat balansen i min ridning igen. Det såg faktiskt bra ut, förutom vissa finslip men så är det väl alltid. Dock kunde jag ridit i bättre galopp, såg lite lamt ut men det kändes bra. Får kämpa vidare med det.

Red på 20 m volt i galopp och red över två bommar på marken som studs på böjt spår. Bra ridning och lydig häst som dessutom hjälpte till att komma rätt.
Sen red jag kortsidan med bom, ganska högt kryss och bom, även det som studs. Detta låg däremot rakt så jag fick ha honom ordentligt på yttertygeln och rundad runt innerskänkeln när jag vände upp. Även det här gick utmärkt.

Gjorde både övningarna i båda håll några gånger sen hoppade jag ett fristående hinder med lång anridning, det jag har absolut svårast för. Han hoppade så fint så men jag krånglade lite för mycket. Hade egentligen velat stå i lätt sits nära sadeln, komma ner några språng före, lätta och hoppa men det blev lite "rattigt" så det är väl bara att kämpa vidare med det också.

Är iaf jättenöjd överlag och Grande var jättefin, mjuk och följsam efter gårdagens dressyrpass.




Helge då. Han red jag på banan hemma. Gjorde ungefär samma jobb som jag gjort senaste veckan. Skritt till halt utan stret och samma från trav till skritt till halt. Det går bättre och bättre för varje pass och även bättre under passets gång. Han var väldigt lugn och samarbetsvillig - en väldigt skillnad från igår =). Travade två varv på en 20 m volt och hade honom inåtställd och "med" i båda varven. Bra framsteg!

"Fel" häst men en fin bild på Grande iaf ;)



Imorn ska Helge vila och Grande ridas av en medryttare.
Nu: TACOPAJ!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0