Återbesök

Det var jag och Helge på idag.

Orsaken, en hovbensinflammation som gjorde honom 2 grader halt på böjt spår i vänster varv.
Efter vila i 6 veckor skulle vi tillbaka. Blev 8 veckor då jul och nyår kom ivägen och eftersom det inte var brådskande att kolla så blev det så.

Iaf så skulle vi longera Helge utanför kliniken men fick gå till ridhuset ist pga att det var för halt (han har pg-beslag vilka inte har lika bra broddar som vanliga skor). I ridhuset kunde man knappt se nån hälta alls, kanske liiiiite lite enligt Nino men han var bättre. Dock måste man se honom på hårt underlag innan han vill lova att jag får sätta igång honom och det är klart att det ska vara så. Så han får fortsätta ta det lugnt tills gruset är framme helt enkelt, kan bli en månad eller två, kanske tre men jag fick börja promenera honom 30-45 minuter nu och även skritta uppsuttet (eeehh blir nog tömkörning en månad först =P)! Så det känns super att han inte är sämre utan lite bättre och att jag nu får börja röra på honom så han slipper ha så himla tråkigt och slipper jävlas med Grande 24/7 =)

Grande var inte spec brydd att vi skulle åka. Passade på att rulla sig utan att Helge skulle springa på honom och busa.




Helge nästan klar för avfärd.




Nyfiken? Nähää? =)




Det gick bättre än jag trodde så nu kan jag pusta ut en månad till...eller två...eller tre.

Stort tack till mamma som var med och hjälpte till!! Tack!
Hon verkar inte ens fullkomligt livrädd för hästarna längre. Kanske dags för en ridtur snart? =P

Har även hunnit gymma en timme, tankat bilen och ska nu äta goood tacopaj som älsklingen lagat åt mig.
Han är guld!


Kommentarer
Elin

Får fortsätta hoppas på stadig förbättring, att gå från 2 graders hälta till precis synlig (ändock på mjukt underlag) är nog ett gott tecken iaf. :) Håller tummarna för dig, och ta de chill med skritt-turerna ;)

2011-01-11 @ 21:36:17
URL: http://stallvran.blogg.se/
Anonym

Tack själv Susanna. Det var bara kul att få hjälpa till. Vi har haft en trevlig dag, du, jag och Helge. Men det där med en ridtur, det kan du glömma. Kram

2011-01-11 @ 21:58:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0