Den här bilden gör mig så inspirerad. Han ...

foto0647 (MMS)

Den här bilden gör mig så inspirerad. Han hade börjat bli så stark och fin i kroppen och NÄR han blir bra ( han ska det) ska jag få honom minst lika fin igen. Rida i våran jättefina skog med milslånga sandvägar, träna dressyr och ha så där kul som vi hade fram till oktober. Tills dess ska jag och Grande trimma ordentligt med dressyr. För tillfället rider jag bara ut på honom men det går ju alldeles utmärkt att träna dressyr ute på vägarna också. Jag rider mycket övergångar, tempoväxlingar, sidvärts, halter och ryggning. Man får även mycket gratis utan att tänka på det. Tex att man saktar av för att rida över en väg, gör en skänkelvikning för att inte rida på en sten, en halvhalt för att komma "rätt" över en rot eller rida förvänd galopp för att vägen svänger. Jag tycker det är minst lika kul att rida dressyr ute i naturen som på bana eller ridhus. Visst är det vissa saker man inte kan göra men bjudningen man får ute och kan omvandla till energi i övningarna tycker jag väger upp. Därmed inte sagt att man inte ska kunna få fram den energin ordentligt på bana också. Mads Hendelowitz (stavas?) menar att man ska få ut så många bra steg som möjligt varje pass och det gör jag absolut ute i skogen. Min gamla ridskolehäst tycker det är skittråkigt med ridhus så han får slippa så mycket som möjligt :) I helgen ska jag fokusera på att han tar förhållningar och drivningar bättre. Det kan man nog aldrig träna för mycket på.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0