Sitter hemma nerbäddad i soffan. Känner mi...

mms_img-13902574 (MMS)

Sitter hemma nerbäddad i soffan. Känner mig rätt seg och trött så snart går jag nog och lägger mig. Tidigare idag har jag naturligtvis varit i stallet och grejat. Helge fick en linimentmassage bara för det hittades en låsning på honom i lördags som hon fixade till. Grande däremot fick sig ett riktigt dressyrpass. Han blev fint genomjobbad tillslut men jag fick kämpa för det. Han var lite spänd pga att vi red i mörkret med pannlampa också, krukan. Vänster galopp var hur bra som helst medan höger var skitdålig! Han skjuter in bakdelen och blir jättearg när man försöker flytta ut den. Förmodligen är han lite stel bara och behöver mjukas upp för på slutet blev det mycket bättre. Han är ju inte pur-ung längre, tyvärr, så man får ge honom sin tid. Imorgon ska han få ut på promenad 1.5 timme ca medan jag rider Helge samtidigt. Dock följer en kollega och tar Grande så jag behöver inte ha handhäst, även om jag gör så ibland också :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0