Helgus häromdagen. Tömköra tycker jag är e...

mms_img41244985 (MMS)

Helgus häromdagen. Tömköra tycker jag är ett jättebra komplement till ridningen. Hästen måste hitta sin egen balans och kan röra sig fritt utan en ryttare som "stör". Att longera ser jag ingen nytta med alls. Som att rida utan yttertygel, vilket inte är något att eftersträva. Dessutom har man bättre kontroll på hästen. Jag varierar mellan att tömköra "ut", alltså ut i skogen, på våran ridbana eller någon av ängarna runt gården. Varierar även mellan olika inspänningar och ibland ingen, beroende på vad jag är ute efter. Idag har hästarna vilat för jag har varit på provtagning. Men vädret var ju så tråkigt så det var en bra dag att vila dem. På torsdag väntar ännu en provtagning sen kommer de där nervösa veckorna igen... Men det ska nog gå bra. Älskling har lagat mat åt oss här hemma och snart ska vi ta en kvällspromenad.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0