Har tömkört min grå galning idag. Är tänkt...

mms_img-37486282 (MMS)

Har tömkört min grå galning idag. Är tänkt att han ska med på dressyrträningen imorgon. Han var jättespänd och knäpp idag så det kan ju bli intressant.. Fick honom att slappna av några steg på slutet iaf. Tokfan. Igår blev det skritt 1.2 timme och jag red ca en timme av dem på Helge. Han var supertittig då med men lugn på slutet. Han är som en boardercollie med adhd på högvarv. Alltså behöver han få använda huvudet ordentligt varje dag annars blir han knäpp. Vilket projekt till häst jag har, men det är ju kul med en utmaning, en utmaning jag ska klara av. Har ju inte gett upp på honom på dessa 4.5 år så det är bara att kämpa på. Det är ju så kul när det går framåt. Som med hovarna idag tex. Fram lyfter han riktigt bra nu och kan faktiskt slappna av. Bak är det förstås svårare men bättre än igår iaf. Han fick sin dagliga linimentmassage också. Imorgon ska han klippas och fixas manen på och Grande ska jag rida dressyr på på morgonen. Så har jag massor av ärenden att fixa och sen träning på kvällen. Tur att jag är ledig! Jobbar inte förän onsdag. Härligt! Har slagit in lite klappar nu på kvällen och tittat på Ernst :-) Lite julkänsla trots avsaknaden av snö.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0