Det tog mig nästan en timme att få in Helg...

mms_img-23890722 (MMS)

Det tog mig nästan en timme att få in Helge från hagen, tränsa och gå en liten promenad som i vanliga fall tar 10 min. Idag var han supernervös när jag kom till stallet så jag ville få honom lugn i varje moment innan jag gick vidare till nästa. Han är inte rolig när han är så där så det måste tränas bort. Därför tyckte jag det var bättre att bara fokusera på att lugna honom och låta honom använda huvudet istället för att motionera honom trött. Skynda långsamt. Han måste ju bli trygg i sig själv och med mig för att kunna slappna av och arbeta bra. Jag har en stor utmaning med honom, kan man säga.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0