Tisdag

Hemma efter några timmar i stallet.
Helge var först ut idag. Red honom på banan och det gick super! Gjorde som vanligt många halter och övergångar för att få honom att acceptera att kliva in ordentligt i halten och inte steta ifrån handen i övergångar från trav till skritt och idag gjorde han inte det en enda gång. Så underbart när man märker att ens träning ger resultat, och så snabbt. Även om jag dock aldrig skulle skynda fram något när jag rider.

Gjorde volter i varje hörn, halt, trav, fram, skritt, volt, halt osv så han hela tiden hade något att tänka och fokusera på. Något av de sista jag gjorde var att sitta i traven ett varv åt varje håll och det gick också bra. Ingen av oss orkar mer än så =)

Dagens "träna på": Få honom bättre innerställd i traven. Mer innerskänkel så han inte välter inåt och ledande korta tygeltag. Hoppas jag kan få bli filmad eller fotad snart och kanske tjatad på av pojkvän. Idag tänkte jag iaf på:
- Räta på mig.
- Stadig hand.
- Stadig och stilla skänkel.
- Inte vika ut tårna.
- Kortare tyglar (har en tendens att få längre och längre tyglar på Helge).


Nu lite leftovers från igår sen ska jag in till Mora och fixa lite. Ikväll ska jag nog ut med Grande medan A springer bredvid.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0