Sista måndagen..

...på semestern idag. Semstern har både varit lång och kort på något konstigt sätt. Vi har mest varit hemma och tagit det lugnt men vi var ju till Norge en sväng också och gjorde Trollstigen och Geiranger. Det har varit en härlig semester och jag har hunnit göra saker jag vill. Ridit båda hästarna nästan varje dag, badat (dock alldeles för lite, so far) och bara tagit det lugnt. Har däremot inte sovit bort semestern. Jag hatar att sova längre än till 9 om dagarna, hur sent jag än somnat. Känns som man slösar på tid att göra roligare saker =)

Den här veckan släpper jag ut hästarna varje dag, rider dem och fixar stallet sen har jag dagen framför mig att göra vad jag vill.
Fint väder= Sola och bada.
Fult= Fixa hemma. Städa, tvätta osv.

Grande var sjukt fin idag! Travade en bra bit på slutet och satt ner, hade nästan ingenting i händerna och han trampade under sig riktigt fint. Nästan så jag skulle vilja ha lite mer stöd bara. Han brukar annars ha lätt för att försöka hänga sig i handen och bli för lång.
Det är superkul att rida nu!!

Helge hade sin vilodag idag. Imorn ska båda ridas. Vad vet jag inte. Beror på väder och hur tidigt jag orkar gå upp. Är i stallet absolut senast 8 för jag vill inte att de ska behöva stå inne längre men jag skulle gärna vara där strax efter sex om jag pallar det.  Skönt att ha båda hästarna ridna och stallet klart redan vid 10 på morgonen.

Eftersom vi fått in allt hö och det gamla snart är slut har jag börjat vänja in hästarna på det nya. De har fått de gamla till kvällsmat nu i 1,5 vecka men igår bytte jag så de får det från förra året när de kommer in och det nya till kvällen. Mer och mer av det nya alltså. Jag är sååå sjukt glad att allt hö är hemma och betalt! Skönt att slippa hämta hö i vinter och skönt att transporten inte kommer vara full av hö utan "ledig" jämt. Lovely!

Förutom hästarna har jag solat och badat idag. Diskat, tvättat, börjar städa ur garderoberna och svängt ihop lax med kokt potatis med sallad och en gräddfils/fetaost/lime-sås. Mumma. Fick godkänt av A tom =)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0