Hästarnas lördag.

Båda hästarna har fått ordentlig motion idag.
Helge tömkörd och Grande riden.

Helge gick jag ner på ängarna med i 30-40 min. De hade smält fram nästan helt men de är ju hårda så det blev bara skritt. Det hade det bara blivit ändå eftersom han inte får gå på böjt spår än och jag är inte så pass frisk att jag kan springa bakom. Iaf så tränade jag halter och lite tempoväxlingar, går inte att göra så mycket annat i skritt rakt fram =)
Han var lydig och gick på riktigt bra tycker jag. Imorn ska jag nog rida en sväng. Beror lite på vad Grande ska göra också.






Grande red jag ut i skogen första gången sen...kanske november. Det var en del snö i början men när jag kom upp till "travbanan" ,som är plogad på vintern, så var sanden framme! Gissa om jag blev glaaaad!
Hade inga spec krav på honom idag för han har vilat några dagar. Kollade gas och broms, gjorde lite tempoväxlingar i galopp och bara hade kul med honom på de sköna sandvägarna.



Nu ska vi tydligen till Älvdalen av alla ställen...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0