Tävlingsdag.

Startade dagen med att vilja slänga telefonjäveln i väggen för att den bara vågade väcka mig så tidigt, på en lördag! När jag sedan vaknat till mina sinnens fulla bruk kom jag på att jag skulle ju följa Marie-Louise på tävling och då blev det genast lättare att gå upp. Pizza-letovers från igår fick bli frukost (medtaget i bilen, det där med att äta frukost i lugn och ro hemma är inte riktigt min grej).

M-L red 70 & 80 på en häst och 1 m på en annan. Nollade allt och fick med sig tre rosetter hem. En fjärdeplats i första omhoppningen ena hästen gjort också, jättekul! Träffade mycket folk jag kände och Anna gick det också bra för. Hurra! En helrolig dag helt enkelt. Tom vädret gjorde sitt. Sol och perfekt temp hela tiden. Sist men inte minst så kom vi hem innan 1 också, eller kanske ännu tidigare så jag hann äta och vila lite innan det var dags för mina hästar att röra på sig.

Bytte tillbaka till hoppsadeln idag och en arbetskompis följde med med Grande så idag var Helge mycket lugnare och ganska trevlig att rida. Var ute i ca 1,2 timme och det är så underbart att skogen är "framme". Som jag tjatat om varje dag ett tag nu =)
Travade några steg och det var en stooor förbättring sen igår. Stora, luftiga, lugna steg med ett jäkla tryck i. I like!

En stillastående bild men iaf en bild från idag. Kolla in himlen!
Snart kanske min rodeohäst lugnar sig så pass att jag vågar korta lädren lite =)


Hade lyxen att bli bjudna på mat hos mamma och pappa. Det är verkligen en lyx för jag hatar att laga mat när jag är hungrig och trött. Tack Mamma! Och pappa med, du får väl säkert diska efter oss =P

Morgondagen är fullspäckad, som helgerna jämt är. Varför blir det så? Ibland är det liksom mer lugnt att jobba än att ha ledigt.
Höhämtning (ofattbart hur mycket de äter!), stallfix, hästmotion, däckbyte och se A spela tsm med Våmhuskören på något galej de har fixat.

Nu en romcom med popcorn i 10 min innan jag troligen däckar i soffan som vanligt.

Natti!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0