Tog tummen ur och åkte faktiskt iväg med G...

foto1685 (MMS)

Tog tummen ur och åkte faktiskt iväg med Grande till bättre väg idag. A var med och sprang. Grande var jättesnäll att lasta både dit och hem och han var pigg att rida. I början var han omöjlig som vanligt. Gjorde massor av halter och övergångar innan han började lyssna. Och då blev han fin! Det blev mycket kort galopp uppför, även byten uppför vilket han tyckte var jobbigt så precis efter bytet lät jag honom öka några språng sen tillbaka igen. Flyttade en del i trav och i början accepterade han inte alls innerskänkeln utan bara försökte springa ifrån men efter att jag gjort några rejäla halvhalter och överdrivit sidförningen några steg så gjorde han snällt som jag ville. Överlag är jag nöjd med dagens ridning även om jag kunde gjort mycket bättre. Grande var riktigt svettig för första gången på länge så det var väl ett bra tecken iaf. Jag blev trött jag med. Helge har levt rövare i hagen så han får vara idag den token.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0