Måndag hela veckan.

Idag kom jag till stallet lite sent så slängde åt hästarna lite hö sen följde jag en kollega som skulle köra backintervaller och sen tillbaka till stallet igen och fixade det. När allt var klart tog jag hästarna från hagen och gick en halvtimme samt lät dem beta lite gräs. Det har kommit upp lite, lite, lite nytt och det var de snabba att knapra i sig.

Imorn ska jag och Helge ut i skogen. Jag ska tömköra och klättra lite. Bra både för honom och mig. Det är toppen att gå bredvid hästen ibland och inte bara sitta på. Man låter den sträcka ut helt utan någon ryttare som "stör". Plus att det är mysigt att gå bredvid, man får en annan kontakt då. Dessutom rör man sig själv också och det är ju aldrig fel. Jag känner mig piggare nu så på torsdag börjar jag gymma igen! KUL! Egentligen skulle jag på zumba idag i Våmhus men hann inte. Får bli en annan gång.

Jag och Helge förra året vid den här tiden.




Kommentarer
Jessica

Skrev jag Helge? Jag menade såklart Grande! =D Har ju läst att Helge ska ta det lugnt! =) Det var Grande jag tänkte på, eftersom du frågade innan och jag inte hann med då. =)



Hör av dig när du vill, nästa vecka fungerar nog bra det, så bestämmer vi en dag!

2011-04-11 @ 20:32:55
URL: http://dromdansaren.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0