Långfredag.

Hemma nu efter ett Hälsinglandsbesök, vilket var mycket trevligt!




Red Grande ett dressyrpass idag igen och kom åt innersidan mycket bättre idag. Så bra att jag kunde rida förvänd galopp med inåtställd häst utan problem. Väldigt stärkande och lösgörande. Det var väl det vi tränade på mest, några byten och lite travjobb blev det också.
Han var stark i förvända galoppen och som sagt så kom jag åt innern bättre men annars är jag inte så nöjd med passet. Följde inte tygeln spec bra, för hög form, om man ens kan kalla det form, och inte riktigt pigg på att ta drivningen även om han var stark. Det är väl bara att kämpa på och rida mer dressyr.

A fotade lite och tjatade på mig. Det är alltid bra att ha någon som tjatar även om han/hon inte kan rida. Vet de någorlunda hur det ska se ut eller om man sagt till vad de ska tjata på så kan man få bra hjälp.

Såg på bilderna att jag har massor att träna på, även sånt jag inte känner när jag rider. Det är super att bli fotad eller filmad!
Räta på mig.
Inte dra bak skänkeln.
Armbågarna intill kroppen.
Inte peta ut tårna mm mm.


Dock är det inte jättelätt med en häst som kräver så otroligt mycket drivning, även om han är pigg. Man måste liksom rida i vartenda steg och kommer inte riktigt till "finridning" där man kan finslipa detaljerna.

Nedan vänster, förvänd galopp.






Har just ätit kycklingsallad och ska ta en dusch innan det är dags att sova. Man blir trött av att vara ute, har suttit i solen flera timmar och läst tidningar och fått 100 000 fräknar på nosen =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0