Det blev ett dressyrpass på Grande igår, m...

foto1814 (MMS)

Det blev ett dressyrpass på Grande igår, med hoppsadeln. Red på ängen som blivit skapligt torr och fast nu. Skrittade fram på raka spår med bakdelsvändning-tänk i varje hörnpassering, bytte varv ofta. På Grande galopperar jag hellre fram än travar så det gjorde jag. Lätt sits och stor volt sen var det kämpa som gällde. Mycket galoppjobb bla på en åttvolt med byte på mitten och lite piruettaktig vändning längst ut på åttorna. Han jobbade på riktigt bra när jag väl gjorde rätt och höll om med benen som en tok. Idag fick han en lång promenad i skogen tillsammans med mig och Helge. Vi var ute ca en och en halv timme och Helge var jättefin att rida. Bra stöd på tygeln, pigg men skapligt lugn. Vill börja sätta lite mer krav och rida ordentligt men får lugna mig några veckor till. Han ska inte bli pressad utan komma tillbaka i sin egen takt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0