Torsdag.

Vilken skillnad det var på Helgehäst idag från igår.
Igår var han bananas, idag from som ett lamm.
Jag och Evelina red ut hästarna i skogen och var förbi Musi och plaskade lite. Helge gick i efter Grande men sen började det våga av deras plask så han vågade inte gå in igen =) Lilla räkan.
När jag tränsade honom märkte jag att något inte var som det skulle. Han röck med huvudet och var irriterad på något. Jag hittade inget så vi red iväg, dock tog jag inget alls i munnen på honom. Han var jättefin i både trav och galopp, tur att han var lugn idag för jag hade knappt någon kontakt med munnen alls. När vi kom hem upptäckte jag att han var svullen på höger sida vid munnen. Antingen har han klämt sig på bettet när han var galen igår eller så blev det något skav när de raspade tänderna i tisdags. Hur som helst får han bli riden med hackamore eller promeneras tills det gått över. Plutten då =(
Hade dressyrsadeln idag och det gick lika bra att rida i den med nya stövlarna. Love!


Kommentarer
Rebecka

härlig bild!!



Jag har snart haft mina ett halvår,. använder dem varje dag o är supernöjd med dem!

2010-10-01 @ 15:35:56
URL: http://rebeckawersten.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0