Idag firar vi!

En riktigt härlig söndag blev det idag.
Förutom att maka sig ur sängen då. Alltid lika tråkigt! Fast det är ännu värre när ens bättre hälft ligger kvar i sängen, nu fanns det ingen bättre hälft bredvid mig, ingen hälft alls faktiskt eftersom den var i Bollnäs och hälsade på.
När jag kommit upp släppte jag ut hästarna, solade lite snabbt, hämtade Tessan vid tåget sen åkte vi till stallet.
Mockade (hihi, det sparde jag tills hon var med =P) sen byggde vi ut beteshagen också, man får väl passa på när man har hjälp ;) SEN hämtade vi hästarna och red bort till en stubbåker och red. Helge trodde att balarna skulle hoppa upp och bita honom så han var lite spänd men gick skapligt att rida ändå. Galoppfattningarna var riktigt bra iaf.
Skulle ha rätat upp mig och fått fram skänkeln lite. Han har iaf bra påskjut med de där bakbenen.
Efter allt hästeri åkte vi och åt pizza och köpte en glass som vi låg i gräset och fläskade i oss. Riktig sommarvärme idag!
Apropå värmen så börjar det bli krångligt med täcken vid den här tiden. Vill att Helge ska ha täcke på morgonen när det är runt 3-6 grader bara, men efter några timmar när det är varmt (om det är soligt) så blir det alldeles för varmt med täcke.. hur gör ni? Hmmm..dilemma.
Nu ska vi se filmen vi hyrt, äta efterrätt och fira 1årsdag! =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0