Både bra och dåligt.

Helge var riiiktigt bra idag. Vi red ut i skogen och han var så fin och härlig. Blev mest galopp och skritt. Galopperade en bit, skrittade en bit osv. Lite klättra också. Helge var pigg men sansad och lydig, dock något tittig och spänd i början. Brukar bli så när han vilat en dag.
Jag märkte att jag var löjligt matchande idag, det var inte ens meningen.
Skitig hade jag hunnit bli också =P
När vi kom hem och jag gjorde ordning Helge märkte jag en knöl vid ena ganaschen. Typ 4*2cm, hård och han hade inget ont alls av den.
Ringde Agrias jourveterinär (ja, det går emot alla mina principer att be Agria om hjälp efter all deras bullshit men jag gjorde det ändå) och de sa att Helge kan ha en infektion i en lymfkörtel pga något i munnen, tänder eller hals. Ska leta efter sår i munnen imorn när jag kommer dit. Så ska han få ta det lugnt några dagar så får vi se vad som händer.
Hoppas inte det är något annat/värre =/
Så här ser det ut. Svårt att se men det känns jätteväl. Till vänster.
Tråkigt =( Lite dressyrträningar som blir inställda i veckan men det får bli så. Han ska få bli frisk i lugn och ro.
Nu ska jag se halv åtta hos mig och laga mat =)


Kommentarer
Elin :)

aouch, det är inte kvarka väl? :S det är ju symptom på det. Iiih hoppas det löser sig smärtfritt!

2010-09-20 @ 22:13:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0