Igår. Idag.

Hade inte riktigt någon inspiration att skriva igår och vet ärligt talat inte om jag har det idag heller men jag gör ett försök.
Igår så tvingade jag med mig lillasyster ut på en ridtur med hästarna. Gentlemannen Grande var så snäll så och det gick jättebra tycker jag. Han är lite väl stark ibland när han tror att vi ska hemåt men annars gör han aldrig något dumt. Man kan sätta upp vem som helst.
Till skillnad från den andra pållen. Som jag sagt förut vågar jag inte sätta upp vesmm som helst på honom. Dels för att om man inte är tillräckligt känslig kan han skicka av en så det smäller om det och man måste rida bra för att jag ska tycka det är värt att någon annan får rida honom.
Visst vill man kanske att ens häst ska vara så pass väluppfostrad att vem som helst kan rida den men alla hästar funkar helt enkelt inte så. Helge har varit med om mycket och han har varit ett nervvrak (jag är garanterat skyldig till en del av det då jag själv var ett när han var sjuk) och nu när han är så fin i ridningen och bra i psyket vill jag inte att det ska bli förstört pga av eventuella missförstånd av någon ny ryttare.
Så är det ju faktiskt MIN häst som jag köpt till mig själv =) Andra ryttare behöver inte rida honom. Däremot inte sagt att jag inte vill ta hjälp och låta någon duktigare ryttare hjälpa mig att rida honom om det behövs. Det gör jag utan tvekan.
De är väldigt olika mina hästar men det gillar jag. Man får lite av allt och jag hade inte velat ha det annorlunda.
Idag red en medryttare Grande medan Helge fick vila. Grande har blivit riden varje dag sen i söndags nu och förhoppningsvis i morn med då jag tänkte försöka tvinga med mig syster ännu en gång.
Helge klippte vi istället. Dock har han väldigt tunn och fin och inte alls lång päls så det blev inte så stor skillnad. Han är så sjukt söt när han blir klippt. Han älskar det. Står helt still och ska klia en och mysa. Han tycker det är så skönt och bryr sig inte ens om man klipper honom precis bakom öronen. Han är stencool. Han är stencool när han vill =)
Annars har jag inte gjort så mycket varken idag eller igår.
Kört runt i mina nya bil. Den har inte varit alltför häpnadsväckande än men den tuffar på. Den är nyare, större, starkare och jag antar att den är snyggare än min förra bil men jag kan inte hjälpa att sakna den gamla.
Känslan när jag kommer ut på morgonen för att åka till jobbet är typ "ja just ja, jag har ny bil", inga hurrarop och hoppsasteg direkt =) Jag antar att det ger sig med tiden men än så länge leder Seaten.
På lördag och söndag ska jag och Helge vara med på vår första hoppkurs. Vår första hoppning för instruktör överhuvudtaget faktiskt. Det är med skräckblandad förtjusning jag längtar till helgen. Vi är iaf bara två första dagen så det känns tryggt. Helge blir ju lite bananas när det är många hästar i full fart runt honom så en häst till som han inte känner blir lite bra att starta med.
Nu så.
Ska ta och äta lite och se om det är något sevärt på tv.


Kommentarer
Jessica

Känner mig ärad att jag får sitta på din fina grå! =) Bara säg till om du vill att jag ska rida honom något mer. Lycka till på träningen i helgen!



Kram kram

2010-10-07 @ 23:12:54
URL: http://dromdansaren.blogg.se/
malin

åh kan du inte skriva lite om övningarna och syfte efter hoppkursen!? kul med inspiration:)

2010-10-08 @ 12:51:32
URL: http://fredriksbergsagnes.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0