Småtokigt.

Idag har det varit lite småtokigt på jobbet. Vi har skrattat och tokat oss som fan men ändå gick tiden sakta, tråk!
Dock ska man vara glad att man har ett jobb =) Utan det hade de roliga bilförsäkrings och bilskatts-räkningarna varit ännu mindre roliga. Fick dem idag. Diiirt med en tung bil tydligen. Hmpf. Tacka vet ja gamla volvon jag hade. Bara trafikförsäkrad och hade jag haft den ett år till hade den gått och blivit skattefri =) Den gamla högen. Den gamla bästa högen.
Hästen ovan var också mer eller mindre tokig idag.
Jag och en medryttare red ut i skogen med hästarna och Helge var supertaggad och tittig. Allt var läskigt och han hoppade och for som en annan duracellkanin över vägen. Bockade rätt rejält gjorde han också men jag satt kvar. Börjar lära mig hans hyss nu. Den lilla skurken lär väl ha ett gäng till på lager som bara väntar på att plockas fram.
När vi galopperade och han tittade på mossa, rotvälta eller något annat livsfarligt bredvid vägen, hoppade han över det. Eller hoppade "över det" fast bredvid, på vägen. Hmm..Han är knäpp, men söt och min älskling ändå.
Jag satt mycket i traven även idag och det går bättre och bättre dag för dag. Jag kunde hålla mig stadig och still och jag behövde inte rida lätt pga utmattning en enda gång idag.
Galoppen var också super, ibland. Han gör jääääättebra fattningar, håller sig kort och bra några språng men sen blir det för jobbigt och så bockar han/saktar av. Jag brukar rida några korta språng sen fram några, tillbaka osv men jag måste ju nångång göra det jobbigt för honom för att komma framåt.
Testade öppna i trav idag och det gick fint. Bara pytte, pytte tvärning till att börja med. Ökningarna är klockrena i trav så det är kul. Jag orkar bara typ 10 steg sen måste jag korta tillbaka igen för att orka sitta kvar ordentligt.
Imorn blir det nog tyvärr vila igen för då ska jag iväg och sälja lite skidor men han ska gå både lördag och söndag iaf. Funderar på att åka till Orsa och rida dressyr på söndag.
Nu: Mat.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0