Uppryckning.

Idag bestämde jag mig för att rida bra. Så det gjorde jag.
Bestämde mig för att rida noggrant i varje steg och fokusera helt på Helge. Ibland när man rider tillsammans med andra blir det ju lätt att man pratar med varandra och tappar lite fokus på hästen, om än bara för en sekund, men det räcker för att göra misstag.
Det funkade iaf idag. Jag var helt slut när jag kom hem.
Efter uppvärmningen satt jag i traven, gjorde många halter som han till sist var kvar i form i, tempoväxlingar och övergångar. Han är mestadels väldigt fin, så länge jag sitter helt still och inte tappar överlivet. Han är så sjukt jobbig att sitta på! Mina ljumskar och mage höll på att säga upp sig flera gånger.
Iaf så höll han ett stadigt stöd på bettet och var väldigt mjuk och fin på slutet. Galopperade i skapligt samlad galopp i några uppförsbackar också. Grymt bra träning! Så travade vi av hemåt med lång hals och lågt huvud.
Bra jobb idag!



Hann hem och duscha sen åkte jag och mamma och handlade mat. Kul att umgås med henne en sväng! Hon mätte även ut ett fönster som hon ska sy gardiner till. Bästa mamsen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0