Sukin.

Här är den. Den nya bilen. Sukin. Börjar gilla den mer och mer nu. Hämtade hö idag och då var den stor, stark och impade på bonden. Det är skönt att ha en stark bil när man gör sånt. Dessutom ser det inte lika löjligt ut när man kommer med hölass och STOR bil än när man kommer med en liten gocart och hölasset är 5 meter högre än bilen. Typ.
Nice haaa??

Ja nu har jag visat den iaf. Tillslut.
Har som sagt hämtat hö idag. Fixat stall och så. Tagit ner en del av en beteshage och fixat Helge som fick vila idag.
Med fixa menar jag byta täcke, borsta och linda ben. Han är alltid lindad runt om på nätterna.
Och varför lindar jag en så ung häst som inte ens tävlar undrar ni?
Helge har ju varit väldigt sjuk pga att ryggmärgen varit klämd på honom och efter operationen är han mycket, mycket bättre men inte helt återställd. Bla så står han brett med frambenen när han äter från marken och det sliter onödigt på knän, senor och leder på honom. Det är spec i boxen han står så då han inte kan röra sig lika mycket som ute. Iaf så testade jag en vecka och hans ben var alltid helt torra och fina så det var ett vinnande koncept. Därför är han alltid lindad. Ibland får man väga för- och nackdelar för att hitta bästa lösningen och det har jag gjort nu. Om han måste gå lindad resten av livet så är det så.
Nu ska jag vräka i mig kyckling och ris som älskling svängt ihop!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0