Uuuääk!

När Andreas inte är hemma, vilket är fallet just nu, så måste jag fixa maten själv. Inget fel i det, inte alls, det är bara det att om det ingår kött i nån form i maten som måste göras i ordning så måste jag fixa även det själv. BLÄÄ!
Jag hatar att skära i kött. Det är så otroligt vidrigt. Jag tänker mig bara att det där varit ett stackars djur förut och det äcklar mig något fruktansvärt!
Jag kan tillaga och verkligen äta kött men att skära det, jag tål det bara inte. Det är nästan skäl nog att jag skulle kunna bli vegetarian på heltid. Är inte direkt vegetarian på halvtid, eller nån annan tid, nu heller.
Jag äter bara inte skinkan på pizza.
Och aldrig hamburgare.
Inte något friterat kött heller, bara skalet =)
Korv går bort. Såvida det inte är nerskuret i molekyler och väldigt välstekt!
Rosa eller blodigt kött. Då svälter jag hellre.
Lamm
Häst. Usch det tar emot att bara skriva det men skulle ALDRIG NÅNSIN ens tänka tanken.
Utländskt kött.
Dessutom blir ju så många djur illa behandlade. Även i Sverige. Var ju häromåret det stod i tidningarna om att en gris (eller var det fler) blivit skållad levande bara några mil härifrån i Rättvik. Så jävla illa. Man tror inte att sånt händer i ens närhet men så fel man hade...
Jag försöker iaf köpa kött och animaliska produkter där djuren haft det så bra som möjligt.
Jag köper alltid tex ägg där hönsen haft det bra och försöker köpa närproducerat kött osv när det är möjligt.
Är kluven i frågan. Tyvärr kan det ju vara så sjukt gott med kött men när jag tänker djupare på det blir jag bara äcklad.
Får väl se om jag klarar att äta kycklinggrytan jag håller på att laga nu eller inte =)
Ja tack men nej tack.


Kommentarer
Elin

Bra tips! :)



Angående att träna lydnad genom att stanna och gå på kommando får vi träna våra hästar med 2 ggr om dagen, just då båda lätt spänner sig och kan trampa rakt fram utan att se sig för. Då får vi dom att koncentrera sig på oss, och lära sig att vänta, då det verkar vara unghästens svåraste uppgift, att vänta in sin ryttares kommando. ;) Haha de är för söta. Men ibland märker man när det extra behövs, men vi går nåt varv på stallplan när vi tar ut hästarna och när vi tar in, samt när vi hanterar övrigt under dagen.

2010-11-09 @ 21:04:57
URL: http://stallvran.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0