Helgen.

Har både hunnit med att bowla med arbetskompisarna, jobbat, hästen har fått massage och blivit "knakad", hämtat hö, träffat syster och M, med mera i helgen.
I fredags åkte jag direkt till stallet och fixade det sen hem fort som faen och vidare till förfest med knäppa kollegor.
Tack vare dem som jobbet är roligt och de är minst lika knäppa i utanför jobbet, och ganska mycket mer med lite alkohol innanför västen.
Vi bowlade som sagt och jag kom verkligen inte bland de bästa. Jag blev dock bättre när ja började använda vänstern.
Jag är tvåhänt eller vad det nu kan heta. Skriver med vänster men det mesta annat kan jag göra med båda. Samma med fötterna. Imprezzziiive. Not.
Hamnade på diverse efterfester men eftersom jag skulle jobba dagen efter blev det lugna gatan för mig och jag blev hämtad innan klockan hade slagit lördag. Perfekt =).
Jobbade på öppet hus på St:Mikaelskolan några timmar sen blev det inte mycket mer gjort den lördagen.
Hade utsläpp i morse och vid 10 kom min goa massör/kotknakardam och tittade på Helge. Han hade en ganska stor spänning på vänster sida vid bärbensknölen/korset. Har märkt den själv också när jag masserar honom där men med hjälp av nålar, laser, massage och lite stretch så var han så lös och fin i muskeln.
Har hämtat hö och fixat stallet också. Inte mycket gjort alls idag med andra ord.
Kan ju inte rida varken Grande eller Helge pga sommarskor och hovbensinflammation. Tråkigt. Sist jag red var när jag hopptränade Grande förra helgen.
Har förresten anmält oss till träning för Fredrik igen =) Kul!
Lite bilder från idag.
Grande ser något som förmodligen är livsfarligt. En soptunna eller dyl.
Helge hungrig.
Innan maten fick han medicinen.
Packa hö är väl den tråkigaste stallsysslan?
Min bil har två växelspakar =)


Kommentarer
Sandra

Hej! Läser din blogg då och då och följer er med spänning. Vet hur det är att han häst som inte blir bra, eller att allt inte får vara frid och fröjd någon gång. Vad är det för kotknackare du använder dig av? Tycker det är så svårt att hitta någon bra! Mvh Sandra

2010-11-15 @ 23:40:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0