Städ-stall-och-vilse-i-skogen-söndag.

Ridturen på Grande gick bra. Jag red nästan vilse men vi hittade tillbaka igen, såklart. Jag har hemskt bra lokalsinne faktiskt. Red iaf runt en tjärn och lite längre. I början var han bara stark och springig men sista halvtimmen gick jättebra och han lyssnade på minsta vink. Skulle träna intervaller men han var så stark så det fick bli lydnad ist.
Gjorde jättemånga halter, ryggade, övergångar, tempoväxlingar osv och det behöver han verkligen, det behöver väl de flesta hästar. Det enda tok han hittade på var när jag tänkte hoppa över en liten snöhög som låg kvar i skogen. Det blev tvärstopp och hade han fått som hade ville hade vi sprungit därifrån i full fart men jag fick över honom tillslut.
Har ju hittat en medryttare till Grande och en till är på gång =) Den första känns iaf super än så länge. Ansvarsfull, noggrann och dessutom är hon utbildad djurvårdare. Nice! Nästa vecka ska en till prova.
Vi har storstädat lägenheten idag och jag har rivit ur min garderob men har tyvärr inte fått in allt än. Suck, har ledsnat ur totalt. Var på städhumör i morse men efter en heldag har jag fått nog.
Nu ska jag göra varma mackor och sen ta en dusch innan det är dags att sova.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0