Ligger helt utslagen i soffan efter dagens...

foto0427 (MMS)

Ligger helt utslagen i soffan efter dagens stall. Började med att rida Helge vid 10. Idag var han ännu piggare än igår och lite stark. I början travade jag bara på i ganska bra tempo tills han accepterade tygeln. Han försöker komma bort från stödet ibland och springer iväg. Efter halva ridturen ungefär gjorde han som jag ville och då gjorde jag samma sak fast mycket saktare och det funkade skapligt det med till slut. Blev lite galopp också men jag var så vinglig så jag fick lov att korta lädren för att få bättre balans. Han gjorde en bra galoppfattning från skritt, problemet var att det blev fel galopp bara :) Vi kom hem och jag bytte häst och stack ut med Grande istället. På honom galopperade jag mycket och försökte ha honom riktigt kort men ändå luftig och "satt" i sprången. Han var löjligt pigg och jätterolig att rida. Jag är så otroligt lyckligt lottad som har två så fina hästar.



Kommentarer
Emma

trevlig blogg :) allt bra med dig?

2010-07-29 @ 15:48:11
URL: http://emmajjohanssson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0