Bollnäs by night.

                       



Jag och älsket sitter med en varsin dator och nördar oss lite i Bollnäs. Husbilen står snällt utanför, fixad och klar. Jag har redan packat det viktigaste: CHIPS! Det är det första och hittills enda som packats. Vi ska se till att packa ordning den i tid hemma sen så vi slipper stresspacka på tisdag när vi ska åka.

Semestern är även den fixad och klar.
Första stoppet blir Molkom utanför Karlstad där vi ska rida westernhästar och bo första natten. Sen bär det vidare mot Tibro, Skara, Alingsås, Marstrand, Göteborg, Lindomme, Varberg, Ullared(!) (är det mitt andra gamlighets-tecken?) och mot Tibro osv hem igen. Blir förhoppningsvis en riktigt bra semester utan att vi slår ihjäl varandra och fint väder varje dag =)
Shopping kommer naturligtvis bli en stor del av resan. Karlstad, Skara (Skara hästsport) Göteborg och sist men verkligen inte minst Ullared. Vet inte vad man ska köpa där bara...inte kläder direkt. Kanske tvättmedel och toapapper? Eller? Kanske ska handla upp en halv årslön som de där konstiga skåningarna på tv gjorde, or not.
Tänk att bara få shoppa en gång per år! Aldrig!



Kapten på MS Husbil blir Mr A Frödis. Han var hemskt stolt och "kärig" (enligt honom själv) när vi testkörde åbäket. Kan nog bli hur bra som helst när vi väl kommer iväg. Ruggigt mysig var den också.
Cant wait!



Jo
det kan jag nog faktiskt för vi har rätt mycket kul att göra innan tisdag också.
Imorn ska vi båda på 40 årskalas hos en av världens bästa människor. A´s band ska spela på festen dessutom. På söndag ska jag storstäda stallet, vilket kanske inte är så kul för stunden men när det är klart är det så skönt att få ordning, i allafall några veckor...dagar. På söndag kväll är det dags för hoppträningspremiär för Helge. Alltså på riktigt!
Marie-Louise har ju hoppat honom 3 ggr förr, allt han har hoppat överhuvudtaget, men på söndag blir det Tusseträning. Första gången han ska springa i grupp med andra hästar och första gången en tränare får se honom hoppa. Ska bli intressant. Blir inte så komplicerat dock. Lite småskutt men mest att vänja sig vid att andra hästar galopperar runt honom osv. Han är ju fortfarande lite bakskygg så det behövs tränas på.

På måndag ska vi packa, handla, skicka kläder som jag sålt, fixa massor i stallet inför semestern så den dagen lär väl rinna iväg av bara farten.

Vad har vi gjort idag då förresten?
Jo...

...paddlat KAJAK! Första gången för mig. Det var skitsvårt först, jag viftade bara upp vatten på mig själv med paddeln så jag tjurade lite och plaskade in mot stranden och så fick Andreas bror dra upp mig sen putta ut mig direkt igen när jag hade tjurat klart och skulle testa igen.
Gick lite bättre då men det var fortfarande läskigt. Ni ser ju hur sjukt stora vågor det var =)



Tillslut sa mina armbågar upp sig (skyller på att jag har både tennis- och golfarmbåge i båda armarna, vilket tyvärr är sant) och att axlarna var lite för klena för sånna där påhitt så på nåt outgrundligt sätt lyckades jag få kajaken att vända och ta rikning mot land, tom på rätt sida sjön...




Vad är väl ett inlägg utan hästar? Det är ju det den här bloggen ska handla om egentligen så jag slänger in lite om hästeriet också.

Så här trött var inte Grande när vi red igår. Helt bananas och jag hade nästan lika dålig koll på honom som förra gången jag och ML var ute och galopperade. Vill inte slita i honom heller ju. Tokfan. Fattar inte hur han kan vara så pigg? Och så sjukt stark. Rider man själv är han så lydig och fin så. Är väl roligare att ut och galoppera med bästis förstår jag. Helge galoppade där framför så lugnt och harmoniskt medan jag och Grande hoppade, studsade och for där bakom.



Men jag klagar inte. Så länge han är pigg och glad är jag glad.

Imorn blir det att gå upp i skaplig tid och åka hem och ta tag i våra sysslor. Jag ska rida, hjälpa min medryttares dotter att rida, fixa stallet, duscha, försöka fixa till mig skapligt (mest tidskrävande skulle jag tro) till festen innan 17. Känner jag födelsedagsbarnet rätt blir det en galen fest imorn.


Nu fick det vara nog för den här gången. Ska se om jag kan lura bort den där herrn från datorn mot sängen ist så jag slipper somna själv med en tidning över huvudet som jag gjorde förr idag =)
Natti!


Kommentarer
Marre

Är så sjuk taggd inför imorgon :D

2010-07-17 @ 10:34:37
URL: http://clarquists.blogg.se/
Emma

Haha, vilken rolig bild på Grande. :P Hoppas att hoppträningen med Helge gick bra samt att ni får en jätte trevlig semester med massa sol. :)

2010-07-18 @ 20:50:30
URL: http://spiris.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0