Kanske ska varna känsliga. Man kan göra il...

foto0463 (MMS)

Kanske ska varna känsliga. Man kan göra illa sig duktig på det här stället. I fredags skar sig en kille rejält i fingret så jag fick lägga om honom och klistra ihop, eftersom de flesta på mitt jobb är rädda för blod så blir det oftast jag som får laga folk. Jag gillar det inte jag heller men gör det ändå. Idag lyckades samma kille tappa en kniv på benet och fick ett djupt jack som bara pulsade ut blod. La först på en kompress och lindade runt men den blev röd direkt och blodet pulsade bara rätt i genom så jag tog en till ihoprullad och drog åt den. Då lugnade det sig så jag lindade en stor kompress runt allt och knöt ihop det sen fick han lägga benet i högläge. Det var blod överallt. Fulla golvet, maskinen, hans ben, fot, sko, kniven och mina händer och armar. Så här i efterhand skulle jag naturligtvis tagit på mig gummihandskar men när en kollega kommer och ropar på en i full panik och man ska hitta förband, krångla ut det ur platsen, hitta tejp osv så snabbt man kan så tänker man inte riktigt klart. Jag rörde aldrig själva jacket med händerna iaf. Ja ja det verkar gått bra och han fick skjuts till akuten direkt. Håller tummen att det går bra för honom och att han slipper åka dit på ett tag nu.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0