Ännu en träning.

Idag blev Helge riden av Jessica igen. Var i torsdags sist så det blev ganska nära inpå men det tror jag bara är bra, för dem båda.
Idag var han mer framåt och mjukare i munnen sa Jessica och jag tyckte han såg finare ut också. Dessutom var han riktigt fin och lösgjord på slutet. Har film på det men när jag får ut det på youtube det återstår att se. Om ett par-tre år kanske, i bästa fall. Filmkameran lever som sagt sitt egna komplicerade, tekniska, hi-tech liv. De va bättre förr =)
Både var rejält trötta när de va klara men det är ju det som ger resultat. Jag var också trött, efter att ha slagits med en hel skock knott oavbrutet (undrar hur skakig filmen blev?) under passet ;)
Han var jättesnäll att lasta men när jag kört halva vägen hem började han hoppa, sparka och fara runt i transporten. Han som aldrig gör något sånt? Inte ens när vi körde hem honom från Laholm i ett svep.
Jag gick ut och kollade och jag har ALDRIG i hela mitt liv sett en så svettig häst. Det rann av honom, golvet var helt blött, hela han såg nyduschad ut. Jag körde mycket fortare hem, fick ut honom och han var helt uppstressad och sjöblöt. Tog av honom alla saker och duschade hela honom och först då lugnade han sig.
Sen gick vi en promenad och så fick han gå ut. Då var han som vanligt.
Vet inte alls vad som hände? Tänkte om han hade kolik? Panik för att det var varmt i transporten? Har ingen aning faktiskt men det verkade inte vara något fel på honom när jag åkte från stallet iaf...
Håller tummen. Helge ska inte vara mer sjuk i sitt liv nu. Det har jag bestämt.


Kommentarer
Jessica

Tråkigt att han blev så i transporten! Tänk om jag körde för hårt med honom? Kan ju annars gissa på värmeslag, han var ju ganska svettig när ni åkte. Eller så skrittade jag för kort med honom så att han inte hann varva ner tillräckligt...



Hoppas hur som helst att det inte är något tok utan bara något tillfälligt!



Kramar

2010-08-08 @ 19:34:45
URL: http://dromdansaren.blogg.se/
Emma

Amirette som jag rider kan bli sådär i transporten om det är varmt. Han får typ panik! Hoppas att det inte var något annat än en tillfällighet. Han förtjänar absolut inte att bli sjuk något mer... Han ser verkligen jätte fin ut på bilden :)



2010-08-08 @ 21:54:38
URL: http://spirans.blogg.se/
Jessica

Ett pass till veckan låter bra! Ska höra lite med Kristofer så kan jag återkomma! Men du börjar jobba va? Blir det bäst någon em för din del eller?

2010-08-08 @ 22:49:28
URL: http://dromdansaren.blogg.se/
Rebecka

kul att träningen gick bra :)



Kan det ha varit en insekt kanske som kommit in?

Eller som du gissat på, att det blev för varmt.

Kör båda mina utan transportskydd tex för att de lätt blir svwttiga om benen, börjar trampa sparka o leva rövare.

2010-08-08 @ 23:42:00
URL: http://rebeckawersten.blogg.se/
Marre

Lilla plutten då :( hoppas det inte är nått alvarligt!

Har kommit hem nu om du vill att jag ska hänga med ut nån dag? :)

2010-08-09 @ 11:09:55
URL: http://clarquists.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0