Bläää...

Skitmåndag.. Det har inte hänt något spec dåligt men det började med att jag kom på att jag glömt skicka ett papper som MÅSTE vara inne imorn. Sen var det ju det med däcken. Måste köpa nya och det blir diiiiirt!
Efter jobbet åkte jag först till veterinären och köpte nytt zinkaband och flexlindor, vidare och postade brevet, köpte havre, b-vitamin och mineraler på Granngården, efter det köpte jag ett cykellås och sist men verkligen inte minst storhandlade jag. Jag lastade av skiten hemma, stack till stallet och fixade det. Tog in hästarna och kollade hur Helges ben såg ut under zinkabandet =FÖRJÄVLIGT. Själva skadan, eller där svullnaden satt hade gått ner jättefint, men zinkabandet hade skaft på både fram på benet och bak på senan på stackarn. Känner mig som en skitdålig matte som låtit det bli sådär =( Det åkte av iaf så tvättade jag rent hela benet, smörjde in det och lindade med en mjuk padd och fleecelinda. Han får klara sig utan zinkaband nån/några dagar för det går bara inte att linda på ett nytt. Han är ju faktiskt inte spec halt längre. Jag sprang med honom men det var väldigt svårt att se pga att hovslagarn tog av honom skorna i fredags och han är lite ömfotad på grus, plus att han är så förbannat pigg så han kastar sig iväg i galopp när jag ska springa. Det måste väl vara ett gott tecken iaf.
Har städat ur min skitbil också så jag får plats med däcken efter att jag bytt imorn....
Underbar har lagat mat! Mumma

JAG VILL RIDA!



Kommentarer
Sigrid

Tack snälla! Din håller sig säkert mörk länge han med. Hur gammal är han? :)

2010-05-02 @ 18:35:57
URL: http://sosigog.blogg.se/
Anonym

Usch, samma sak hände med en fd medryttarhäst när hon hade zinkbandage. Riktigt läskigt!

2010-05-08 @ 17:46:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0