Ny vecka.

Måndag och ny vecka IGEN. Helgen gick superfort, som vanligt men så brukar det ju vara när man har roligt. 
Förutom hästarna var jag och tjejerna plus Andreas mamma och ena bror på afterski där Andreas spelade, sen åt vi middag efteråt. Pizza med parma, getost, ruccola och honung blev det för mig. Mh mh mh! Äter bara kött när det inte finns vego, men kan erkänna att jag är en sucker för parma. Mkt trevlig kväll!
 
Helge fick två ganska tuffa uteritter i lördags och söndags. Min favoritväg nu på vintern var plogad och underlaget perfekt. Det är en lååååång grusväg som jag aldrig ridit till slutet på, då orkar nog inte hästen gå hem igen hehe. Bred väg med långa raksträckor där man kan galoppera och träna flås, vilket jag värmde upp med. Lite fram, korta lite, ställa utåt, fram, korta, rak, ställa inåt, fram, korta, rak, utåt osv. Skrittpaus sen travade vi och jag testade sitta på honom för första gången på länge. Har inte gjort det pga sadel som åkt fram, igångsättning av häst och för svag ryttare osv men nu gick det riktigt bra och han jobbade i en bra form mestadels. Lite stretig vid förhållningar i början men bättre och bättre. Traven har alltid varit vår svåraste gångart då han tar så himla stora steg och jag inte haft balans nog att vara stadig där, men nu började det ordna upp sig när vi båda är starkare och stadigare. 
 
I lördags var det mest fokus på rund i sidorna och igår övergångar. Jag är nöjd med både mig och honom även om jag måste orka hålla upp mig mer och träna mer mage så jag orkar sitta ännu bättre. 
 
Nu blir det två lugna dagar med promenad idag och tömkörning i låg form imorgon sen kör vi igen på onsdag.
 
Har lyckats haffa biljetter till den tredje och sista konserten med Bruce för den här gången och nu har vi 4 ståplats till salu för den 25 juni om någon är sugen. Kostar 670:- 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0