Upp och ner.

Livet går väldigt upp och ner. Låter kanske mer dramatiskt än det är men det är ingen rak linje av ekorrhjulet direkt.
Helge hade feber och var snorig förra veckan och eftersom en annan häst i stallet också varit sjuk tog jag dit veterinären som fick ta blodprov och prov från näsan. Man vill ju veta om det är något smittsamt, spec när Grandes luftvägar är så känsliga. Fick iaf svar i tisdags och han har varken kvarka eller influensa, bara en vanlig förkylning. Skönt att veta! Han har såklart fått ta det lugnt nu och får så göra nån vecka till. Dels pga förkylningen och dels pga att han har ett aktivt överben som inte riktigt vill sätta sig. Det är varmt och han är lite öm så det är skritt som gäller ett tag till.
 
Grande har haft nåt litet återfall med sina "kruppanfall" men inte alls så illa som i mitten av januari. Han får inte anstränga sig när det är minusgrader för då märker jag att han börjar låta konstigt på kvällen när han går in. Så det är lugna puckar med honom. Mycket utevistelse och skritt fram till våren.
 
Så det har varit lite jobbigt med hästbiten, oro och så blir det bättre, sen oro igen. Nu hoppas jag vi är på rätt väg iaf.
 
Igår fick jag svar på mitt andra matteprov och det var godkänt. Fick tom ett D vilket jag är nöjd med, det är en ganska svår kurs. Om och när jag klarar det har jag gjort matte 3c, alltså gamla matte D. Vilket är HELT sinnersjukt för att vara mig. Jag gjorde matte A på gymnasiet, och fick knappt godkänt. Hade någon sagt till mig då att jag skulle läsa matte b, c och d hade jag skrattat fram till studenten, minst. Ska göra allt jag kan för att klara den här kursen. Om jag så ska bli inlåst på psyket på kuppen =)
 
Så livet rullar på. Det är mest jobb, hästar och plugg men en skidtur då och då har jag lyckats klämma in iaf. Naturen och vara utomhus är så enormt viktigt för mig. Älskart!
 
Att hästarna har en rundbal i hagen är SÅ. UNDERBART! Jag vet att de alltid har mat och det är inte alls mycket att packa varje dag. Så bra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0