Snart semester.

Igår sprang jag min första mil nånsin. För något år sedan trodde jag aldrig att det skulle hända då jag har ett knä som strular, men igår gjorde jag det. Det gick väldigt sakta och lugnt för knät började göra ont ganska direkt men jag fortsatte eftersom det slutar direkt jag slutar springa och blir inte värre av att jag springer längre. Kinesiotejp har funkat bra annars men inte igår men jag tror det är pga att jag vilat från löpning 1,5 vecka och blivit lite stel bara. Ikväll åker nog jag och Anna till gymmet sen testar jag springa igen imorgon eller onsdag. Jäkla knä alltså. Blev inte trött alls när jag sprang och var knappt svettig så det hade varit roligare att kunna springa fortare, men jag får skynda långsamt och träna vidare tills det är starkt nog. 
 
Efter att jag tränade för Ingela med Helge för några veckor sedan har jag ändrat mitt sätt att rida Helge litegrann och det trivs han mkt bättre på. Även om det är jobbigare för honom. Han frustar och är inte alls lika spänd utan mjuknar enkelt och följer hjälperna fint. I lördags var jag till ridhuset med honom och idag ska vi dit igen.
Igår skrittade jag Grande och hade Helge som handhäst och Helge var lika jobbigt som vanligt. Ska bita Grande och trava iväg HELA TIDEN. Jag får sitta och hålla honom på yttertygeln för att han ska skärpa sig, jäkla apa =) Det är väldigt mycket lättare att rida Helge och ha Grande som handhäst men jag vill ju att Helge ska få gå utan ryttare ibland också. Knasskrället mitt.
 
 
Har 7 dagar kvar på jobbet innan semestern nu. Can´t waait! Har inga planer alls och det är så himla skönt. Att bara vara spontan och inte behöva stressa iväg hela tiden, precis vad jag behöver. Mycket stall, hästar och träning blir det ju såklart.
Ska utforska Mora och Orsas utbud på vandrings- och löpleder, cykla in till stan och äta, åka båt, bada, sola och allt det där. Hoppas på nån fin vecka iaf. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0