Ledig fredag.

Älskar mina lediga fredagar när man jobbat kvällsskift. Känslan när man går hem från jobbet 23.15 på torsdagkvällen är härlig!

Tog ut hästarna i morse sen åkte jag och tatuerade mig. Fortsatte på lite blommor på axeln jag gjorde för 100 år sen. Blev riktigt bra! Ska tillbaka och skugga sen. Pallar nog inte mer än en timme i taget. Det gör ont när man är lite benig hehe. 

Sen åkte jag till ridhuset med Helge. En väldigt spänd och fjollig Helge efter två dagar i rad med skritt. Longerade honom faktiskt något varv i trav innan jag hoppade upp, för säkerhetsskull, man vet aldrig med den där hästen.

Han lugnade sig snabbt och var fin att rida. Inte lika som sist men ändå riktigt fin. 
Idag fokuserade jag på att ha kvar honom inom ramen i övergångar och trav till skritt gick super! Resten inte men det kommer. 
Ett framsteg från sist var att han var riktigt rapp i tempoväxlingarna och blev inte frustrerad över nånting utan bara frågade vad vi skulle göra härnäst. 

På kvällen red jag ut Grande genom byn och han var också fin. Pigg som tusan och glad.Fina farbror min.

Pysslade på i stallet hela kvällen och klippte man och putsade träns. Mysigt :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0