Går och går och går.

En föredel med alla dessa promenader med Helge är att jag inte behöver stressa lika mycket om min egen träning. Jag går minst 30 min varje dag och oftast mer. Idag gick vi t ex 75 min, gick hem och hälsade på mamma en sväng. De här soliga sensommar/tidiga höst-dagarna är underbara! Gillar hösten jättemycket när den är som den är idag, lite kylig, soligt, friskt, härligt.
Lite svårt med täcken bara. Imorse var det bara 3 grader och senare under dagen ska det närma sig 20. När jag jobbar kväll kan jag ju byta iaf så idag fick Helge 200g på morgonen. Det är extra viktigt att han är varm om ryggen nu när han behandlas. Sen fick han gå ut med flugtäcke efter vår promenad. Grande skulle nog klara sig utan täcke trots minusgrader utan större fara men han är gammal och stel så honom håller jag gärna varm också. 
 
 
 
 
Förutom promenader skulle jag behöva styrketräna mer och det ska jag försöka klämma in lite oftare. Det är så svårt med tid bara. Jobba heltid, ta hand om två hästar och allt jobb det innebär, hinna laga mat, äta, diska, tvätta, städa och även plugga. Jag får dåligt samvete vad jag än väljer bort. Ska jag hinna plugga hinner jag inte motionera båda hästarna och tvärtom. Vet inte om jag gillar den pressen riktigt.... Ska anmäla mig till högskoleprovet nu iaf. Blir väl ingen större ansträngning med plugg innan provet den här gången heller kan jag tro. 
 
Har fått min nya telefon nu, och ett jättefint fancy plånboksfodral hihi. Får se hur lång tid det tar innan jag tappar sönder den här. Den har väldigt affärsmässig och proffsig mjukvara och jag gillar designen även om den känns lite "kontorsjobbare-aktig" =) Kanske en sån jag ska bli då.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0