Avskickad.

Tradigt det är när det regnar VARJE dag, och är det uppehåll så blåser det istället. Hoppas sommaren kommer idag nu när det är 1 juni =) 
 
Har släppt ut hästarna i regnet och bakat in dem i mysiga täcken. Helge har 100g med hals nu för han är en sån fryslort när det regnar och blåser. Blir lätt att han står och spänner sig om han blir det minsta kall. Grande går med ofodrat regntäcke utan hals men han fryser nästan aldrig. Han har lite hull som värmer honom också, det har ju inte Helge. Han behöver sin energi till att lägga på sig, inte till att hålla sig varm. 
Helge fick en liten promenad när jag var klar med stallet.
 
Igår red jag och Maria ut hästarna i skogen. Helge startade med att dänga av mig med buller och bång! Haha, vi skrittade upp i skogen och jag skulle flytta Helge lite från stigen där det var ett hål och då flyger han i luften och bockar av mig som en vante. I nedförsbacke dessutom. Skrälle =) MEN en häst slänger inte av folk utan anledning så han var inte dum, bara spänd och fick sadeltvång när jag pressade honom. Han kan bli spänd för sadeln när han varit utan några dagar, vilket hade varit.
Jag flög och landade med huvudet före i hans mankam innan jag vred till mig och landade på fötterna på maren. Fick lite ont i huvudet efter och i skuldrorna och nacken på kvällen men nu tror jag det är lugnt. Haha det måste sett skitroligt ut =) Jag är glad att jag alltid rider med hjälm och ryggskydd. Man kan känna sig säker på sin häst och tycka att det är inte är tillräckligt "snyggt","tufft" osv att ha väst/ryggskydd men jag värdesätter min kropp högre än att bry mig om sånna ytligheter faktiskt. Även om man har världens lugnaste, stabilaste häst så kan det bli rädd och sina instinkter är inget den kan lägga åt sidan bara för att den har ryttare på ryggen. Igår flög jag visst av väldigt nära ett träd så det gav mig en tankeställare. Det är en farlig sport vi håller på med, varför inte försöka förebygga skador så gott man kan? 
 
Resten av passet var han SÅ himla fin! Traven var riktigt bra och höger galopp var toppen. Vänster galopp är fortfarande svårare. Jag är väldigt nöjd med gårdagens pass faktiskt. 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0